Säkerställ att era kunder alltid får svar

Missa färre affärer med en professionell svarsservice

I flertalet branscher med hög konkurrens och likvärdiga produkter handlar mycket om att svara när kunden ringer och sedan ta vara på möjligheten att lyfta sitt erbjudande, förklara sina unika värden och sitt arbetssätt. I en perfekt värld svarar ert företag på varje samtal och tar vara på alla möjligheter. Så är dock sällan fallet, och då är en extern svarsservice en bra idé, för att hjälpa er att ta vara på fler möjligheter.

Vi svarar, skapar värde och levererar kunden till er

Genom att anlita oss för hantering av er svarstjänst ökar ni er tillgänglighet och kan istället fokusera på arbetet. Våra agenter svarar, kopplar vidare samtalet baserat på ärende eller för vidare ett meddelande som ni får via e-post eller sms. Bra svarstjänst innebär att kunden tror att de pratat med ert företag, och det är precis så vi vill ha det. Vi är även utbildade i försäljning. Det gör att vi på ett proffsigt sätt kan ta reda på kundens behov, förbereda er för samtalet samt skicka kunden till rätt person. Beställ svarsservice under samtalstoppar, vid låg bemanning eller vid semestertider. När ni inte kan svara, gör vi det åt er, helt enkelt.

Välj Nordicom

Svarstjänst
Svarstjänst
Teknisk support
Teknisk support

Svarsservice på era villkor

Skräddarsydda lösningar för ert unika behov

Tillsammans kan vi utforma ett unikt upplägg baserat på era behov. Precis som en on site-växel kan vi hjälpa er att filtrera samtal och därför frigöra arbetstid. Det innebär exempelvis att er ledning eller säljavdelning enbart får samtal som först gått via oss, som hanterar ärenden efter era direktiv. Många kunder kan i ett första skede hänvisas till er självhjälp eller få information skickad av oss via e-post. Vår svarsservice frigör tid för hela organisationen, servar era kunder och ger dem ett personligt bemötande.

Hur vi arbetar

Statistiken vägleder oss

Genom att arbeta med KPI (Key performance indicators), såsom FCR, Service level, AHT och CSAT kan vi garantera korta svarstider och hög kundnöjdhet. Dessutom hjälper våra KPI oss att identifiera vilka agenter som behöver extra stöd. Vi är dock noga med att denna statistik alltid redovisas i enrum. För att säkerställa ökad kundlojalitet mäter och optimerar vi exempelvis NPS och CES. Statistiken är helt transparent och är genom vår helpdesk tillgänglig för våra kunder.

Vi står för följande

kundfokus
Kunden först

Vi älskar att hjälpa våra kunder att lösa sina utmaningar, både stora som små. Vi brinner för service och gör gladeligen det lilla extra för att säkerställa att era kunder snabbt kan återgå till sin vardag med ett leende på läpparna.

Kundansvar
Ansvar

Vi tar vårt uppdrag på största allvar. Nordicom axlar fullt ansvar och lämnar ingenting åt slumpen. Vi står rakryggade bakom våra värderingar och levererar det våra partners förväntar sig. Även när det är uppförsbacke hittar vi alltid en lösning, hur svårt det än må vara för stunden.

Kvalitetsfokus
Kvalitet

Vår kompass styr oss alltid oss mot kvalitet. Kvalitet i våra tjänster, i val av samarbetspartner, i vårt agerande gentemot våra medarbetare och i utrustningen vi använder varje dag. När vi ställs inför ett val är vår bestämda utgångspunkt att alltid välja högsta kvalitet och inget annat.

Lär känna Nordicom

Vår support

Er framgång

Framtidens företag särskiljer sig med supportlösningar i världsklass

Vår ambition är att hjälpa ert företag att särskilja sig på er specifika marknad och bli ett first in mind-alternativ med mycket gott rykte och extraordinär service. När ni når dit har vi uppnått en win win-situation. Vi har skapat lojalitet hos era kunder och därigenom förhoppningsvis förtjänat ert förtroende.

Vill du veta mer?

Choose your language