När expertis och problemlösning krävs

Behöver ni en extern supportavdelning med teknisk kompetens?

Nordicom står för modern kundservice med ett 360°-perspektiv. Genom välutbildade agenter med rätt kunskap och förmågan att lösa komplexa ärenden via chatt, telefon, videosamtal och skärmdelning hjälper vi nordiska företag med prisvärd teknisk support.

Kompetent personal som ni kan räkna med

Teknisk support är avgörande för att se till att kundupplevelsen blir så smidig som möjligt för kunden. Kunder förväntar sig idag snabb hjälp med tekniska ärenden och att ni har möjligheten att se deras nuvarande status för att effektivt kunna felsöka och erbjuda en lösning. Vi dedikerar resurser för att identifiera och isolera just ert företags viktigaste områden. Då är hög problemlösningsförmåga avgörande. Tillsammans utformar vi rutiner för att snabbt hjälpa era kunder att komma igång genom onboardingsprocesser, felsökning av programvara eller liveguidning, för att kunden ska kunna lösa problemet själv.

Välj Nordicom

Teknisk support
Teknisk support
Teknisk support
Teknisk support

Bästa tänkbara support

Både ökad servicegrad och merförsäljning, samtidigt som ni sänker era kostnader

Företag som gör sin tekniska support till den absolut högsta prioriteten levererar en immateriell tillgång till sina kunder. De bygger ett förtroende och en relation. Något som 43 % av kunderna enligt undersökningar är villiga att betala extra för, även om konkurrenten erbjuder ett bättre pris. Det är tveklöst en bra affär att investera mer resurser i en bättre support, eftersom det är flera gånger mer lönsamt att behålla en kund än att införskaffa en ny.

Hur vi arbetar

Statistiken vägleder oss

Genom att arbeta med KPI (Key performance indicators), såsom FCR, Service level, AHT och CSAT kan vi garantera korta svarstider och hög kundnöjdhet. Dessutom hjälper våra KPI oss att identifiera vilka agenter som behöver extra stöd. Vi är dock noga med att denna statistik alltid redovisas i enrum. För att säkerställa ökad kundlojalitet mäter och optimerar vi exempelvis NPS och CES. Statistiken är helt transparent och är genom vår helpdesk tillgänglig för våra kunder.

Vi står för följande

kundfokus
Kunden först

Vi älskar att hjälpa våra kunder att lösa sina utmaningar, både stora som små. Vi brinner för service och gör gladeligen det lilla extra för att säkerställa att era kunder snabbt kan återgå till sin vardag med ett leende på läpparna.

Kundansvar
Ansvar

Vi tar vårt uppdrag på största allvar. Nordicom axlar fullt ansvar och lämnar ingenting åt slumpen. Vi står rakryggade bakom våra värderingar och levererar det våra partners förväntar sig. Även när det är uppförsbacke hittar vi alltid en lösning, hur svårt det än må vara för stunden.

Kvalitetsfokus
Kvalitet

Vår kompass styr oss alltid oss mot kvalitet. Kvalitet i våra tjänster, i val av samarbetspartner, i vårt agerande gentemot våra medarbetare och i utrustningen vi använder varje dag. När vi ställs inför ett val är vår bestämda utgångspunkt att alltid välja högsta kvalitet och inget annat.

Lär känna Nordicom

Vår support

Er framgång

Framtidens företag särskiljer sig med supportlösningar i världsklass

Vår ambition är att hjälpa ert företag att särskilja sig på er specifika marknad och bli ett first in mind-alternativ med mycket gott rykte och extraordinär service. När ni når dit har vi uppnått en win win-situation. Vi har skapat lojalitet hos era kunder och därigenom förhoppningsvis förtjänat ert förtroende.

Vill du veta mer?

Choose your language