Om Nordicom
Ett nytänkande serviceföretag


Modern kundservice kräver nya tankesätt
Med en bakgrund inom media och telekom finns hos oss en kombination av entreprenöriellt tänkande och förmågan att överkomma komplexa utmaningar. Vi förstår hela kundresan och har gedigen erfarenhet av allt från varumärkesarbete till försäljning, kommunikation, onboarding, kundservice och fokus på tangerbara resultat. Vår erfarenhet ger Nordicom ett starkt affärsfokus och en unik approach till kundservice.
Kunderna baserar
32 % av sin lojalitet på upplevelsen av kundservice
En enda dålig upplevelse räcker
I dagens klimat behöver ert bemötande vara i absolut toppklass och ni måste alltid vara redo för en stor mängd olika typer av frågor och problem. Enligt undersökningar är 1 av 3 kunder redo att lämna ett företag redan efter en negativ upplevelse.
Allt fler kunder använder flera kontaktpunkter
Era kunder förväntar sig idag att de ska kunna kontakta er via flera medier. Speciellt de medier där ni har närvaro. Om kunden inte får svar eller tvingas anstränga sig för att kontakta er blir kundupplevelsen lidande och många andra mer digitaliserade företag är enbart en sökning bort.
Hur vi arbetar

Vi lär oss er verksamhet på djupet
Nordicom tar kunskap och utbildning på allvar och ser till att alla agenter klarar av utmanande frågeställningar långt innan de ens talat med en kund. Vår absoluta ambition är att en Nordicom-medarbetare är minst lika kunnig och uppdaterad som er on site-personal.

Utbildning och fokus på agentnöjdhet
Nöjda, glada och inspirerade agenter skapar på eget initiativ nya lösningar som era kunder aldrig ens trodde var möjliga. Våra agenter får en bred utbildning som täcker kommunikation, kundservice och försäljning, följt av löpande utbildningar för att konstant öka sin kompetens och bli lite bättre och mer förberedda.

Vi drivs av feedback
Nordicom tror på och drivs av feedback. Från era kunder, från våra anställda och från er. Varje interaktion är en ny möjlighet att förstå kundernas behov och beteenden lite bättre. Med goda insikter kan vi ligga steget före och ge er konkreta tips på affärsutveckling, nya kampanjer och förbättrad FAQ, samt skapa proaktiva frågor till chatt.
Alltid redo
Säkrar kort svarstid
Vi säkrar kort svarstid
Vi vill hjälpa er att vinna på er marknad
Vad kan Nordicom göra för er? Låt er kundservice bli en konkurrensfaktor på er specifika marknad så att ni blir det alternativ som kunden först kommer att tänka på genom ert goda rykte och er extraordinära service. När ni når dit har vi uppnått en win win-situation, där vi först skapat lojalitet med era kunder och därigenom förhoppningsvis också förtjänat ert förtroende.