Välj Nordicom
Vi hjälper er att vinna på er marknad
Kul att ni hittat hit
Den här sidan finns till för de bolag som värderar sitt varumärke och sin kvalitet högt. De som därför söker en långsiktig partner som vill delta på resan, för att tillsammans uppnå gemensamma mål och realisera sin företagsvision.
Nyckelområden
Detta värderar Nordicom högt
-
Trygghet
Våra medarbetare ska trivas och ha bra arbetsvillkor. Fokus på agentnöjdhet och delaktighet skapar god servicekultur och långsiktighet.
-
Kunskap
Vårt mål är att Nordicom ska särskilja sig gällande fokus på utbildning och kunskap. Vi är lite mer förberedda.
-
Kvalitet
Vår kompass styr oss alltid mot kvalitet.
I vårt agerande mot varandra, gentemot våra partners, i utrustningen vi använder varje dag, och mycket mer. -
Teknik
Vi arbetar i moderna system, använder oss av daglig statistik och drivs av feedback från kunder.
Trygghet
Nordicoms styrka och erbjudande bygger på ett kunden först-perspektiv. Detta fungerar endast om vi samtidigt som arbetsgivare har ett personalen först-perspektiv. Samtliga medarbetare omfattas av villkor enligt kollektivavtal. Nöjda medarbetare är givetvis mer långsiktiga i sitt arbete, vilket gör att våra agenter stannar och blir erfarna. Vi kan då lägga mindre tid på utbildning och rekrytering av ny personal. Denna tid lägger vi hellre på intern utbildning, övning och affärsutveckling. Dessutom involveras alla medarbetare i vår karriärstege, där tydliga mål för avancemang finns.
Kunskap
Ett proffs på kundbemötande eller en bra ledare blir man inte över en natt. Det är heller inget vi förväntar oss. Vårt mål är att ingen ska överträffa Nordicom gällande utbildning och kunskap. Vi utbildar oss regelbundet i de olika delarna av vår yrkesutövning, exempelvis gällande våra partners produkter och tjänster och tekniken vi använder. Genom vår kunskapskultur samlar vi ständigt på oss nya ämnen att tillsammans bryta ner, diskutera och bli bättre på. Ingen kunskap blir förbrukad. Allt indexeras i molnbaserade databaser och handböcker, så att vi varje vecka, månad och år blir lite bättre förberedda.
Kvalitet
På Nordicom tar vi ansvar för vår kvalitet. Det innebär att prioritera kvalitetsarbete och arbeta förebyggande. Vår kompass styr oss alltid mot kvalitet. När vi ställs inför ett val är vår bestämda utgångspunkt att alltid välja högsta kvalitet och inget annat. Vår uppfattning är att det lönar sig att göra det lilla extra, att veta lite mer och att vara lite mer förberedda.
Teknik
Det har visat sig att både agenter och kunder är nöjdare när det finns ett system som står i förbindelse med olika kanaler utan avbrott. Detta gör att våra agenter kan kommunicera enklare, är mer förberedda och upplever mindre stress. Inom kundservice arbetar vi med olika KPI, såsom FCR, Service level, AHT och CSAT, kan vi se till att hålla korta svarstider och hög kundnöjdhet. För att garantera ökad kundlojalitet mäter och optimerar vi till exempel NPS och CES. Varje dag samlar vi nyttiga insikter från kunderna, så att vi kan lära känna dem bättre och förstå deras behov och beteenden. Detta ger värdefull information som kan hjälpa er att utveckla ert erbjudande.