Lediga jobb kundtjänst

Att jobba på Nordicom

Se lediga jobb på Nordicom

Nordicom är ett center för alla behov inom kundrelationer. Vår ambition är att hjälpa Nordens ledande varumärken med kundservice, försäljning och backoffice. Vi söker dig som är social och gillar att hjälpa andra människor, och samtidigt stimuleras av problemlösning. Hos oss får du redskapen för att utveckla dina förmågor, göra karriär och framförallt göra en värdefull insats. Nedan kan du söka våra lediga jobb.

Kom igång!

Lämna CV
Lediga jobb

En arbetsplats fylld av möjligheter

Tillsammans uppnår vi något extraordinärt

Teamwork

Vi jobbar tillsammans och når gemensamma mål. I Nordicom-familjen har du tillgång till stöd och hjälp från ledning och kollegor.

Frihet

Att ta ansvar lönar sig på Nordicom. Vi erbjuder olika modeller där du som anställd kan frisätta tid och variera ditt arbete.

Möjligheter

Vårt mål är att du inom Nordicom-koncernen alltid ska finna nästa steg i din karriär. Lojalitet och prestation ger möjligheter att klättra internt.

Trivsel

Vi är en social arbetsplats där umgänge och aktiviteter är en del av vår vardag. Räkna med att ha kul på jobbet!

Lediga jobb inom kundtjänst & försäljning

Alla människor är bra på olika saker. Vi hjälper dig att identifiera dina styrkor

På Nordicom finns det verkligen något för de flesta, oavsett vilken typ av person du är, eller vilken ålder och erfarenhet du har. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där positiv inställning och en ”can do-attitude” är den mest premierade egenskapen. Med den inställningen kan vi hjälpa dig att bygga vidare på din kompetens och ta nästa steg i din personliga utveckling och karriär.

Nordicom Karriär
Nordicom Karriär

Avancera internt

En organisation designad för att skapa nya interna karriärmöjligheter

Hos Nordicom är vi måna om din personliga resa och vill gärna vara din partner genom hela ditt arbetsliv. Vi investerar i dig som anställd och ger dig tiden att bygga upp en bra grund. Du kommer att få lära dig att kommunicera med människor, att ha tålamod och empati, lära dig konsten att sälja, och mycket mer. När du är redo att ta nästa steg i karriären finns möjligheter att avancera internt, som ledare, utbildare, account manager eller som administratör. Vår övertygelse är att det alltid är bäst – och mest rättvist – att tillsätta nya tjänster internt, för att maximera möjligheterna för våra egna medarbetare att kunna göra karriär inom Nordicom.

Hör av dig – sök lediga jobb inom kundtjänst och försäljning

Om du tror att detta kan vara något för dig, så vill vi gärna att du hör av dig. Vi finns centralt i Örebro, nära slottet, i nyrenoverade och fräscha lokaler med utrymme för underhållning och umgänge. Hos oss företräder du välkända varumärken och får god ersättning, pensionsavsättning och mycket mer. Sök våra lediga jobb eller skicka in ditt CV till oss. Vi har många nya projekt på gång, och om du finns med i vår personalpool är du prioriterad inför nya tjänster. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Att jobba inom kundservice

Att jobba inom kundservice innebär vanligtvis att du via telefon och e-post besvarar befintliga kunders förfrågningar om hjälp. Det kan även innefatta att hjälpa kunder via chatt på en hemsida eller via olika typer av sociala medier. De vanligaste ärendena som hanteras via en kundservice är fakturafrågor, avtalsfrågor, rådgivning, frågor om pris och kampanjer, kunder som vill köpa en produkt eller ändra sitt abonnemang samt kunder som vill avsluta sitt abonnemang.

En kundservicemedarbetare kan, beroende på vilket företag denne representerar, också hantera administrativa uppgifter, som att sköta bokningar åt kunder, skapa supportärenden, tala med hantverkare och tekniker, felsöka olika typer av system på distans, fylla i orderformulär och skicka ut fakturor och avtal.

En kundservicemedarbetare är ofta kundens enda kontakt med ett företag och därför är det extra viktigt att denna kontakt känns personlig och genuin, och att medarbetaren har den kunskap och de resurser som krävs för att hjälpa kunden. Som kundservicemedarbetare kan du vara direkt anställd av företaget du representerar. Detta kallas ibland att man arbetar ”in-house”. Alternativt kan du vara anställd via ett partnerföretag som sköter kundservice på uppdrag av ett annat företag.

Hur ser en arbetsdag ut?

De flesta företag inom kundservice arbetar under kontorstid, det vill säga oftast från 08:00 eller 09:00 och fram till 17:00 eller 18:00 på kvällen. För vissa kunder kan även kvällstid krävas, då kunder tenderar att ringa mer efter arbetstid. Dagarna brukar börja med att en teamleader går igenom dagens uppskattade samtalsvolym och uppsatta mål för nyckeltal. Därefter följer 3-4 arbetspass med varierande mängd av inkommande samtal. Beroende kund och på vad som händer i världen samt om man har aktuella kampanjer igång för tillfället kan mängden samtal öka eller minska.

Hur är det att arbeta med kundservice?

Att arbeta med kundservice är mestadels ett trevligt yrke där man får agera problemlösare åt kunder och assistera dem med hjälp av olika smarta metoder. Det är både givande och utvecklande att göra en kund nöjd. Arbetet bygger på viktiga kompetenser som problemlösningsförmåga och social kompetens. De gånger man inte vet svaret på en fråga eller lyckas lösa ett ärende direkt kan man vända sig till en databas där man enkelt kan söka på kundens frågor. Man lär sig att kommunicera med olika typer av människor, unga som gamla, och med olika bakgrund.

Det är ingen hemlighet att vissa upplever det som en utmaning att hantera missnöjda eller arga kunder, men sådana situationer tillhör också de mest utvecklande delarna av arbetet. De ärendena är kanske inte de roligaste, men de sker faktiskt mer sällan än man kan tro. Att lära sig just den färdigheten är utan tvekan en ovärderlig kunskap. Att på ett smidigt och metodiskt sätt kunna bemöta en arg och missnöjd person, lyckas lugna ned situationen och göra vederbörande nöjd, är en bra kompetens att ha till hands i alla möjliga sammanhang i livet. Du arbetar i de flesta fall i ett team där du alltid har möjligheten att rådfråga en kollega eller din närmaste teamleader. Dessutom får du löpande coachning och utbildning för att bli bättre på kundhantering gällande de produkter eller den tjänst som företaget representerar, samtalsmetodik, ordval och ordföljd samt försäljning.

Löneutvecklingen i branschen

Genom ett gediget arbete med påverkan från både statligt håll såväl som från olika fristående och fackliga branschorganisationer har lönevillkoren i snitt blivit bättre. Det som nu nästan är branschstandard är:

  • Högre grundlön och minimum enligt kollektivavtal
  • Pensionsersättning och förmåner som friskvårdsbidrag
  • Möjlighet att påverka sin lön genom försäljning
En bra start på arbetslivet

Oavsett om du brinner för att jobba med kundservice eller bara söker ett arbete, så tycker vi att alla borde ha jobbat inom kundservice, eller en liknande tjänst, någon gång i sitt liv. Den kommunikativa förmågan man bygger upp, i kombination med problemlösning, bidrar till att du blir en person med högre social kompetens och bättre stresshanteringsförmåga. Dessa kvaliteter är något som används i väldigt många yrken. Som kundservicemedarbetare blir du bättre på att hantera datorer och IT-system, och på att kommunicera i både tal och skrift.

5 fördelar med att jobba inom kundservice

Inom alla yrken finns både för- och nackdelar. Kundservice är inget undantag. För dig som är nyfiken på arbetet och funderar på att söka något av våra lediga jobb kommer här 5 fördelar.

Det är ett socialt arbete
Du sitter och arbetar med en grupp likasinnade och glada personer som precis som du brinner för problemlösning och att hjälpa kunden. Du får dagligen nya varierande utmaningar och får dessutom prata med många olika sorters människor.

Ett utvecklande arbete
När du arbetar inom kundservice får du öva på att bli en mer stresstålig, socialt kompetent, ihärdig och tålmodig person, för att nämna några exempel. Du lär dig att hantera många olika typer av IT-system och blir snart en fena på att handskas med programvaror och internettjänster.

Ett bekvämt kontorsarbete med minimal fysisk påfrestning
Hos Nordicom sitter du i en välventilerad kontorsmiljö med stora ljusa fönster och använder dig av kvalitativ ergonomisk utrustning. Du har alltid kök och pausutrymmen nära till hands och jobbar på Nordicom under både dagtid såväl som kvällstid, med goda möjligheter att kunna påverka ditt schema.

Goda möjligheter till avancemang
Inom kundservice finns det flera karriärsteg som du kan ta, vilket både ökar din lön och dina ansvarsområden. Du börjar som junior agent och kan sedan bli en representative. Därefter antingen utbildare, administratör eller helpdeskmedarbetare, beroende på vad som passar dig. Nästa steg är säljcoach, teamleader eller kvalitetsansvarig.

Ett roligt arbete
Interna tävlingar, events och aktiviteter sker med jämna mellanrum. Vi prioriterar sammanhållning och vill att alla på arbetsplatsen ska komma bra överens. Dessutom tror vi starkt på sport och motion, vilket är ett återkommande tema på våra events.

Att påverka sin lön inom kundservice

Det finns flera olika bonussystem som kan användas inom kundservice. De vanligaste handlar om en extra bonus då en medarbetare uppnått en viss uppmätbar nivå under en given månad. Dessa parametrar handlar vanligen om volym, kundnöjdhet och total samtalstid. Helt enkelt ett sätt att säkerställa en bra produktivitet och att man ansträngt sig utifrån bästa förmåga för att göra kunderna nöjda. Utöver sådana bonussystem brukar en försäljningsdel erbjudas utöver grundlönen. Vad detta utgör är väldigt olika och beror på vilket företag du representerar och vilken produkt du säljer. Den möjligheten kan i vissa fall göra en stor skillnad på lönen för kundservicemedarbetare.

Deltidsjobb inom kundservice

Om du studerar eller har ett annat deltidsarbete finns det möjligheter att ansöka om en deltidstjänst hos oss. Ibland kan en deltidstjänst innebära att du kommer att jobba kväll och helg, självklart med OB-ersättning.

Jobba inom kundservice som student

Nordicom söker både erfarna medarbetare såväl som studenter. Vår idé är att vem som helst kan lära sig att bli en stjärna inom kundservice, med rätt träning. Vi erbjuder bra möjligheter till extrajobb för att tjäna pengar vid sidan av studierna. Vi hjälper dig att skapa ett schema som som fungerar i längden.

Att göra sin praktik inom kundservice på Nordicom

För dig som går på gymnasiet kan det finnas möjlighet att göra sin praktik hos oss. Vi uppskattar att få ge tillbaka till samhället och hjälpa ungdomar som är intresserade av kundservice och Nordicom. Det finns självklart också möjligheter att en praktik kan leda till extrajobb och/eller anställning i framtiden.

Choose your language