Tips, tankar och nytt från Nordicom

Se alla Nyheter Insights
Why outsource customer service? 30% of customers may leave after 1 bad experience

Future of CX conducted in 2018, 1 of 3 of customers were prepared to leave the company after one bad experience.
januari 29 2025 , ,
Outsource customer service – What is the role of education and knowledge?

46% of customers state that they are prepared to leave a company if the agent does not have sufficient knowledge. More knowledge is a long-term investment and something we prioritize. This is despite the fact that it initially means an increased cost to hold…
januari 26 2025 , ,
Outsourca kundservice – Vilken roll har utbildning och kunskap?

46 % av kunderna uppger att de är beredda att lämna ett företag om agenten ej har tillräcklig kunskap. Mer kunskap är en långsiktig investering och något vi prioriterar. Detta trots att det inledningsvis innebär en ökad kostnad att hålla utbildning och träning 1-2…
januari 23 2025
Vad betyder telemarketing?

Vad betyder telemarketing egentligen? Det är en komplex affärsstrategi som bygger på att använda telefonkommunikation för att främja och förmedla produkter eller tjänster till potentiella kunder eller befintliga klienter. Detta kraftfulla verktyg kan anpassas och användas på många olika sätt för att uppfylla företagsmål…
Varför outsourca kundtjänst? 30% av kunder kan lämna efter 1 dålig upplevelse

Enligt undersökningen Future of CX gjord av PwC år 2018, där 15000 kunder från drygt 15 länder fick besvara frågor om sina kundupplevelser och sin lojalitet, var alltså 1 av 3 kunder beredda att lämna ett företag efter endast en dålig upplevelse. Nedan följer…
januari 19 2025
Telemarketing tips – Så maximerar ni resultaten

Telemarketing tips och råd är något som efterfrågas av många företag. Denna metod utgör en kärnkomponent inom marknadsföring och har utvecklats till en strategi som innebär användning av telefonkommunikation för att nå ut till potentiella kunder och marknadsföra företagets produkter eller tjänster. Metoden är…
januari 17 2025
Vad är telemarketing? Mervärde för kund och organisation

Vad är telemarketing? Det en mångfacetterad metod för att nå potentiella kunder och marknadsföra produkter och tjänster. Ibland kallas denna metod telefonmarknadsföring. Det är en form av direktmarknadsföring där företag eller organisationer använder telefonen som sitt främsta verktyg för att nå ut till potentiella…
januari 16 2025
Vad betyder outsourcing? Effektiv delegering

Vad betyder outsourcing? Det är en affärspraxis som har blivit allt vanligare inom företagsvärlden. En verksamhetsstrategi där företag delegerar vissa av sina interna funktioner och uppgifter till externa tjänsteleverantörer. Detta kan inkludera allt från IT-tjänster och kundtjänst till produktionsprocesser och ekonomisk hantering. Genom att…
juni 14 2024
Backoffice arbetsuppgifter – Företagseffektivitet i ett nötskal

I dagens komplexa företagslandskap är effektivitet nyckeln till framgång. Men vad händer egentligen bakom kulisserna? Backoffice arbetsuppgifter hör man sällan talas om. Det är ett område som sällan får den uppmärksamhet det förtjänar. Den administration och service som sker i bakgrunden som kunden kanske…
januari 14 2024
Vad gör backoffice? Effektiva funktioner bakom kulisserna

Vad gör backoffice? Backoffice är en term som används för att beskriva de interna funktioner och processer som stöder företagets kärnverksamhet. Detta sker vanligtvis bortom kundens synfält och är avgörande för att säkerställa att en organisation kan fungera smidigt. Vad gör backoffice? Vanliga funktioner Backoffice…
januari 14 2024
Vad är backoffice? Motorn bakom effektiva företagssysslor

Vad är backoffice? Det är ett ord som kanske inte klingar lika högt i företagsvärlden som ”innovation” eller ”kundtjänst,” men som är en central pelare i varje organisation. Backoffice utgör ryggraden av en organisation, dess tysta kommandocenter. Det är inte enbart administrativa processer, utan…
Choose your language