Självservice
Vi möjliggör för fler att själva vara lösningen
Självhjälp automatiserar repetitiva ärenden
Nöjda kunder är inte i alla kundsegment synonymt med en personlig kontakt. Kan kunden genom en välutvecklad chatt och ett bra webbaserat supportcenter själv lösa sitt ärende, har både kunden och kundservicen sparat tid.
Fler föredrar att lösa sina ärenden på egen hand
Enligt flera undersökningar vill de yngre kunderna inte i första hand ringa in för att få hjälp. De har en naturlig do-it-yourself-syn på internet och kommunikation. Vi erbjuder dem som vill en sömlös självhjälpslösning, som i många fall hjälper kunden flera gånger snabbare än en telefonsupport någonsin kan. Chattrobotar, FAQ och supportforum är några exempel på lösningar som i första hand presenteras för dem som vill försöka lösa sina frågor själva. Vårt jobb på Nordicom är att göra självhjälpssupporten så smidig och användarvänlig som det är möjligt.
Hur det fungerar
Målet är en uppdaterad självservice som är anpassad efter kundens behov
Självservice fungerar som ett filter för enklare ärenden som inte behöver hjälp av en riktig agent. Som steg ett i alla serviceärenden oavsett kanal erbjuds kunden en möjlighet att beskriva sitt ärende i en chatt, i en IVR eller via webben. Där får de förslag på vanliga lösningar baserat på sitt ärende. Om detta inte löser ärendet, kopplas kunden först då vidare till nästa steg, vilket innebär en personlig kontakt via chatt, e-post eller telefon. För att ligga steget före samlar kundservice via telefon och e-post dagligen in nya insikter kring kundernas vanligaste frågor. Dessa överförs till FAQ och chatt för att hjälpa fler kunder nästa gång, redan i steg ett.
Hur vi arbetar
Statistiken vägleder oss
Vi står för följande
Kunden först
Vi älskar att hjälpa våra kunder att lösa sina utmaningar, både stora som små. Vi brinner för service och gör gladeligen det lilla extra för att säkerställa att era kunder snabbt kan återgå till sin vardag med ett leende på läpparna.
Ansvar
Vi tar vårt uppdrag på största allvar. Nordicom axlar fullt ansvar och lämnar ingenting åt slumpen. Vi står rakryggade bakom våra värderingar och levererar det våra partners förväntar sig. Även när det är uppförsbacke hittar vi alltid en lösning, hur svårt det än må vara för stunden.
Kvalitet
Vår kompass styr oss alltid oss mot kvalitet. Kvalitet i våra tjänster, i val av samarbetspartner, i vårt agerande gentemot våra medarbetare och i utrustningen vi använder varje dag. När vi ställs inför ett val är vår bestämda utgångspunkt att alltid välja högsta kvalitet och inget annat.
Lär känna Nordicom
Vår service
Er framgång
Framtidens företag särskiljer sig med kundservice i världsklass
Vår ambition är att hjälpa ert företag att särskilja sig på er specifika marknad och bli ett first in mind-alternativ med mycket gott rykte och extraordinär service. När ni når dit har vi uppnått en win win-situation. Vi har skapat lojalitet hos era kunder och därigenom förhoppningsvis förtjänat ert förtroende.